Моторолер і скутер — назва одного і того ж транспортного засобу. Перший варіант більш традиційний, другий — поширений у англомовному середовищі, а в Україні вважається більш молодіжним. Втім, моторолери є вибором і старшого покоління, яке цінує їх дешевизну та відсутність необхідності окремого місця для паркування.

 

Але мопед — це фактично моторизований байк. Він не має окремої трансмісії, тому набагато менше пристосований до складного рельєфу. Проте він дешевший і легший за масою. Але сучасна молодь все частіше надає перевагу саме скутерам, яких є дуже багато.

Подібно до мотоциклів, нові скутери найчастіше класифікуються відповідно до об’єму двигуна:

  • 50 кубічних сантиметрів — найменший обсяг, який за українськими законами не потребує окремої реєстрації та спеціального водійського посвідчення. Багато виробників, особливо китайських, декларують обсяг у 49 “кубиків”, навіть якщо він трохи більше. Це робиться винятково для того, щоб обійти заборону;
  • 100-125 куб. см.;
  • 250 куб.см.

Апарати з об’ємом від третини літра вже фактично переходять до класу легких мотоциклів. Для них обов’язкове посвідчення категорії А і бажаний мотоциклетний захист тіла при щоденному використанні. Найменші з моторолерів активно використовуються підлітками у повсякденності, особливо на периферії та у центрах великих міст.

Скутери — суто міський транспорт, на інтенсивних позаміських шосе їм абсолютно не місце. Більшість міських аварій, яка пов’язана зі скутерами, виникає через надмірне перевищення швидкості. Двигуни на 50 “кубиків” за європейськими стандартами безпеки мають бути відрегульовані таким чином, щоб моторолер не їхав швидше, ніж 35 км-год. Це також додаткова ступінь безпеки. Трафік у центрі європейських міст обмежений 50 км-год, але для легкого транспорту введені додаткові обмеження, щоб захистити скутеристів.

Україна має більш ліберальні швидкісні вимоги. Ті китайські моторолери, які є в наших магазинах, мають позначку обмеження на 60 км-год, але в даному випадку безпечнішим буде старий Piaggio, у порівнянні з новим Viper. Хоча, звісно ж, усе залежить від охайності та обережності водія.

 


    Як правильно купити скутер бу

 

На щастя для пересічного і не дуже заможного мешканця нашої країни, скутер — це такий транспорт, який не дуже сильно змінюється. Легендарна Piaggio Vespa збирається на пізанському заводі фактично з повоєнних часів, і ніхто не має наміру зупиняти виробництво. Нащо? Конструкція апарату настільки проста, наскільки це взагалі можлива. А в умовах щільного міського трафіку цей економічний малюк взагалі безцінний.

Інша легенда урбанізованого простору — Honda Super Cub. Апофеоз надійності і міці. В Мережі є зйомки, як скутери бу від Honda (Хонда) скидають з багатоповерхівки, а потім спокійно сідають на них і їдуть далі. Також шалену популярність у нашому регіоні має Honda Dio та її чисельні китайські репліки, часом — дуже пристойної якості.

Продаж скутерів будь-якого покоління має величезний успіх. Вся річ у тому, скільки коштує скутер. Проста “ямаха” чи “хонда” попереднього покоління може коштувати біля 5000-7000 грн. Тобто дешевий старий моторолер є еквівалентом середнього китайського “фірмового” велосипеда, що є дуже вигідною пропозицією.

На нові скутери ціна, закономірно, вища, але не настільки, щоб вони перестали бути “народним транспортом”. Так само, як зі звичайними педальними велосипедами, серед моторолерів існує досить велика градація відповідності ціни оздобленню, потужності двигуна та престижу бренду. Новий моторолер може коштувати і 700, і 7000 доларів, проте найбільш поширені “народні” моделі середнього класу зазвичай можна придбати за суму, еквівалентну 20-25 тис.грн.

Важлива особливість при купівлі старого моторолера — відразу видно усі дефекти. Двигун і трансмісію моторолера можна інспектувати фактично на місці продажу. На відміну від важкого мотоцикла (і тим паче — автомобіля) первинна діагностика не потребує кваліфікованого механіка. Тож досвідчений скутерист одразу зможе впізнати моторолер, який добре зберігся. А відтак — і визначити його адекватну ціну.

Особливу увагу, крім двигуна і КПП, треба приділяти колесам. Через полегшену конструкцію, вони у скутерів дуже маленькі і при неохайній їзді по бездоріжжю будуть приймати на себе практично всі перепони. Візуальні дефекти також будуть очевидні — зовнішні панелі скутера зроблені із звичайного пластика, який інтенсивно дряпається.

 

Де найвигідніше можна придбати запчастини до скутера?

Фактично, такий товар є на будь-якому “залізному” ринку України, але й спеціалізованих мотосалонів нині відкрито дуже багато. Важлива особливість сучасних моторолерів — висока сумісність деталей до найпоширеніших моделей. Aprilia (Апрілія), Vespa (Веспа), Dio (Діо), Jog (Йог) — всі ці скутери представлені в каталогах більше тридцяти років, тому жодних проблем з сертифікованими і дешевими запчастинами немає.

Магазин MotoZona є одним з найкращих дилерів повсякденної, спортивної та екстремальної моторизованої техніки на Заході України та інших теренах. Виконуємо продаж, надаємо гарантію і швидку доставку моторолерів, скутерів, спортивних та важких мотоциклів в Івано-Франківську, Львові, Чернівцях, Хмельницькому, Тернополі та по всій Україні та областях.